Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Родительский университет

Дата: 20 октября 2022 в 19:43, Обновлено 22 января в 11:06
Автор: Лукьян Н. В.

ИНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧЕСКОЕ ПИСЬМО «О РЕАЛИЗАЦИИ В УЧРЕЖДЕНИЯХ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКАНСКОГО ПРОЕКТА „РОДИТЕЛЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ“»

ПРИМЕРНАЯ ПРОГРАММА ПРОЕКТА «РОДИТЕЛЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ» 

ИНФОРМАЦИОННО-МЕТОДИЧЕСКИЕ МАТЕРИАЛЫ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ЗАНЯТИЙ С РОДИТЕЛЯМИ

РЕКОМЕНДАЦИИ ПО РЕАЛИЗАЦИИ В УЧРЕЖДЕНИЯХ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКАНСКОГО ПРОЕКТА «РОДИТЕЛЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ»

КАТАЛОГ МАТЕРИАЛОВ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ЗАНЯТИЙ С РОДИТЕЛЯМИ В РАМКАХ РЕСПУБЛИКАНСКОГО ПРОЕКТА «РОДИТЕЛЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ» (на сайте https://roduniversitet.bspu.by)

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта  павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:

фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;

фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;

забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;

арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.

Мэтавая група  бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.

Напрамкі работы Бацькоўскага ўніверсітэта:

I. Арганізацыйные:

  • фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай формаў навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
  • распрацоўка інтэрнэт-сайта Бацькоўскага ўніверсітэта;
  • стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках («ВКонтакте», «Одноклассники», «Facebook») інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, інфармацыя аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г. д.).

II. Інфармацыйна-асветніцкія:

  • прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькоўскага ўніверсітэта;
  • арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:

— прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям’і;

— псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;

— грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.

  • кансультаванне бацькоў па юрыдычнай, псіхолага-педагагічнай і іншым праблемах.

III. Змястоўны:

  • навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
  • пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым.

Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:

— на ацэнцы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;

— на набыцці новых ведаў з апорай на ўласныя ўнутраныя рэзервы;

— на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;

— на фарміраванні атмасферы пошуку новых ведаў;

— на самаўдасканаленні бацькоў праз ўсведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;

— на развіцці творчых здольнасцей членаў сям’і;

— на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;

— на ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выстройваць лесвіцу поспеху.

Чакаемыя вынікі работы Бацькоўскага ўніверсітэта:

— фарміраванне ў бацькоў ўсвядомленых адносін да бацькоўства;

— павышэнне цікавасці бацькоў да самаадукацыі;

— задавальненне патрэб сям’і навучэнца ў адукацыйных паслугах: у навучанні, псіхолага-педагагічнай падтрымцы і інш.;

— павышэнне ўзроўню педагагічнай культуры бацькоў;

— актывізацыя бацькоў у вырашэнні сямейных праблем, скарачэнне колькасці няшчасных сем’яў, выпадкаў сямейнага гвалту, памяншэнне колькасці падлеткаў з дэвіянтнымі паводзінамі;

— развіццё ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і ўстановы адукацыі;

— ахоп бацькоўскім усенавучам большасці бацькоў навучэнцаў, дзякуючы сістэме дыстанцыйнага навучання.

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар ДУА «Пераганцаўская базавая школа”

__________________ А.Ю.Павайба

“03” студзеня 2024 г.

План работы

Бацькоўскага ўніверсітэту на ІІ паўгоддзе 2023/2024 навучальнага года

Тэрмін правядзення

Тэма мерапрыемства

Форма правядзення

Клас

Адказны

Люты

“Уплыў сям’і на эмацыйны стан дзіцяці”.

Практыкум

2 клас

Дашкевіч Н.І.

Красавік

“Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя”

Кансультацыя

Люты

“Здаровая сям’я — здаровае дзіця.”

Інтэрактыўная лекцыя

3 клас

Марцінкевіч В.С., Будрэвіч А.М., педагог сацыяльны

Красавік

“ Эфектыўныя зносіны ў сям’і — залог поспеху школьніка”

Кансультацыя

Люты

“Камп’ютар дома: карысць ці шкода?”

Семінар-практыкум

4 клас

Клімашэўская А.М.

Красавік

“Чытанне ў жыцці школьніка”.

Інтэрактыўная лекцыя

Люты

“Ваша дзіця вырасла: асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту”.

Круглы стол

5 клас

Гражынская Я.Ч.

Красавік

“Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і”.

Семінар-практыкум

Люты

“Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт”.

Інтэрактыўная лекцыя

6 клас

Будрэвіч А.М.

Красавік

“Арганізацыя карыснага адпачынку падлеткаў”

Кансультацыя

Люты

“Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту”.

Занятак з элементамі трэнінгу

7 клас

Будрэвіч А.М.

Красавік

“Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў”.

Семінар-практыкум

Люты

“Асцярожна: суіцыд”.

Круглы стол

8 клас

Лук’ян Н.В., Будрэвіч А.М., педагог сацыяльны

Красавік

“Культура паводзін у канфліктных сітуацыях”.

Дыскусія

Люты

“Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць”.

Семінар-практыкум

9 клас

Сергееня А.П., Будрэвіч А.М., педагог сацыяльны

Красавік

“Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію?”

Форум

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.